Generelt
Forbrukeratferd
SLIK LESER DU ETIKETTEN PÅ PRODUKTENE
I mange århundre har kosmetiske produkter brakt glede og skjønnhet til millioner av mennesker over hele verden. I dag er et stort utvalg av makeup-, hudpleie, hårpleie- og parfymeprodukter tilgjengelig for at du skal både se og føle deg bedre. Det er mange produkter å velge mellom, hver av dem har forskjellige fordeler og ingredienser som gjør dem unike, effektive og behagelige å bruke.
Vi vet at det å lese etiketter på kosmetiske produkter kan være forvirrende. Det er grunnen til at vi har laget denne guiden som hjelper deg med å forstå de ulike symbolene og erklæringene som kan være trykt på dine favorittprodukter. Disse inkluderer:
- PRODUKTIDENTITET: Forklaring av hva produktet er.
- NETTOINNHOLD: Mengde produkt i emballasjen. Volumerklæringen er en garanti for at produktet er fylt i samsvar med systemet for måling av gjennomsnitt benyttet av EU.
- INGREDIENSER: Viser alle ingredienser som er brukt i formelen i synkende rekkefølge etter konsentrasjon. Dette er særlig viktig for personer som ønsker en bestemt ingrediens eller ønsker å unngå enkelte ingredienser. I tillegg inneholder listen over ingredienser nå også ulike komponenter fra duftingredienser, som tidligere ikke var oppgitt. Listen kan derfor nå være lengre. Dette er viktig informasjon om den lille andelen av befolkningen som kan være følsom overfor enkelte komponenter i dufter.
- BRUKSANVISNING: Forteller deg hvordan, når og hvor du skal bruke produktet.
- NAVN/STED FOR PRODUSENT ELLER DISTRIBUTØR: Informerer deg om hvem som har fremstilt produktet og hvor produsenten eller distributøren befinner seg. Adressen og postnummeret i London er understreket for å vise at dette er hovedkontoret i EU. Spørsmål om produktet kan sendes til denne adressen.
- OPPRINNELSESLAND: Landet hvor produktet er fremstilt.
- Forteller deg anbefalt antall måneder produktet kan brukes etter at du åpnet og brukte det første gang, forutsatt at produktet er oppbevart under vanlige forhold og ikke utsatt for ekstreme temperaturer. For eksempel betyr (24M) at du bør bytte ut produktet innen (24 måneder) etter at det ble åpnet. "Periode etter åpning"-tallet vil variere etter type kosmetisk produkt.
- Viser at selskapet vårt bidrar til det europeiske programmet for riktig avfallshåndtering og resirkulering av all emballasje.
- ANDRE SYMBOLER ELLER ERKLÆRINGER DU KAN FINNE PÅ VÅR EMBALLASJE:
- ADVARSLER: Informerer deg om hva du kan og ikke kan gjøre med produktet.
- Ber deg om å se et annet sted på emballasjen for mer informasjon, for eksempel i et hefte, kort eller etikett.
FAKTA DU BØR VITE:
- Testingen av sikkerheten til våre produkter krever at eksperter innenfor mange felter samarbeider for å sikre kvaliteten på produktene som kommer på markedet.
- Våre produkter inneholder ingredienser av høyeste kvalitet. Konsentrasjonen av alle ingredienser i våre produkter er trygt for bruk.
- Vårt selskap overholder alle krav til merking i EUs 7. tillegg til kosmetikkdirektivet.
Leverandørrelasjoner
Gjennomsiktighet i forsyningskjeden i California.
I Estée Lauder Companies respekterer vi menneskerettighetene til våre medarbeidere, leverandører og de lokalsamfunnene vi opererer i, og vi er opptatt av å overholde prinsippene i FNs menneskerettighetserklæring og California Transparency in Supply Chains Act av 2010.
Våre forventninger
Vi forventer at våre leverandører skal overholde alle lokale forskrifter samt nasjonale lover vedrørende minstelønn, overtidsbetaling, ansettelse og HMS. Våre leverandører må overholde våre Etiske retningslinjer for leverandører. Retningslinjene beskriver våre forventninger til kvalitet, helse og sikkerhet, miljø, arbeidsforhold og menneskerettigheter – inkludert vår nulltoleranse for bruk av fanger, slaver og offer for menneskehandel. Vi gjennomfører løpende internkontroll som inkluderer evalueringer gjennomført av uavhengige tredjeparter.
Opplæring og utvikling
Våre medarbeidere deltar i opplæring for å hjelpe dem med å identifisere og respondere korrekt på mulige brudd på våre retningslinjer, samt bidra til å redusere faren for brudd på disse reglene. Vi er opptatt av å samarbeide med våre leverandører for å kjøpe inn produkter og tjenester på en ansvarlig måte, uten at det går på bekostning av etiske hensyn, styrt av vår vision—Bringing the Best to Everyone We Touch.
Se vår 2010 Corporate Responsibility Report, The Beauty of Responsibility for mer informasjon.